Zwyczaje pielęgnacyjne Polek

badanie zrealizowane przez

„Zwyczaje pielęgnacyjne Polek”

Z dumą prezentujemy wyniki pierwszego ogólnopolskiego badania dotyczącego zwyczajów zakupowych, znajomości składników kosmetycznych i odnajdywania się Polek wśród mitów kosmetycznych.

We współpracy z HEBE pojęliśmy się przeprowadzenia tego badania, aby jeszcze lepiej poznać Wasze potrzeby, zrozumieć podejmowane decyzje, a poprzez to móc tworzyć kosmetyki jeszcze lepiej dopasowane do Waszych oczekiwań.

Dziękujemy wszystkim respondentkom, które wzięły udział w badaniu.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z wynikami, które dla poprawy czytelności podzieliliśmy na 3 duże działy:

  • Decyzje zakupowe
  • Praktyka pielęgnacyjna
  • Test wiedzy (o kosmetykach, składnikach itp.)

Musimy przyznać, że czytając odpowiedzi byliśmy wielokrotnie zaskoczeni, a jednocześnie zafascynowani odkrywaniem waszych upodobań. Kto wie, może dzięki temu przedsięwzięciu powstaną nowe kosmetyki? 🙂

W artykule poniżej znajdziecie wyniki opatrzone dodatkowo naszymi komentarzami, które zawierają wskazówki odnośnie najlepszych rozwiązań pielęgnacyjnych. Zachęcamy do komentowania wyników i dyskusji. To Wasze zdanie jest dla nas najważniejsze!

Możecie także pobrać wyniki w wersji bez naszych komentarzy – takie „kieszonkowe” wydanie, które jest krótsze i zawiera sedno badanych zagadnień.

A

Metodologia

Technika badawcza

Badanie zrealizowano techniką CAWI, czyli respondentki wypełniały kwestionariusze samodzielnie w internecie.

Próba

Badanie zrealizowano na próbie 1000 pełnoletnich kobiet, z uwzględnieniem kategorii wiekowych:

  • 18-24 lata: n=165
  • 25-34 lata: n=167
  • 35-44 lata: n=167
  • 45-54 lata: n=167
  • 55-64 lata: n=167
  • 65 lat i więcej: n=167

Termin realizacji

7-13.02.2020 r.

Cel badania

Zbadanie zwyczajów w zakresie pielęgnacji oraz zakupów kosmetyków pielęgnacyjnych.

l

Główne wnioski

Stosowane kosmetyki i zabiegi

  • Krem do twarzy jest podstawowym kosmetykiem niezależnie od wieku.
  • Gabinety kosmetyczne (z różną częstotliwością) odwiedza 70% wszystkich badanych
  • Z zabiegów medycyny estetycznej korzysta ponad jedna czwarta badanych (28%)

Wybór kosmetyku

  • Większość badanych (63%) analizuje potrzeby cery we własnym zakresie.
  • Kobiety przed wyborem kosmetyku raczej szukają informacji samodzielnie (w Internecie, czytają informacje na opakowaniach, lub testują próbki).
  • Respondentki zasięgają porady częściej u znajomych lub sprzedawców niż u profesjonalistów.
  • Respondentki ostrożnie podchodzą do informacji o efektach działania kosmetyków. Prawie dwie trzecie badanych kobiet (63%) zgadza się, że są one naciągane lub zupełnie im nie wierzą.

Promocje

  • Kobiety starsze niż 65 lat są najbardziej konsekwentne podczas zakupów i jeśli mają listę zakupów, kupują to, co zaplanowały. Natomiast osoby między 25 a 44 rokiem życia częściej przyznają, że kupują więcej niż zaplanowały.

Różnice w zależności od wieku

  • Największe różnice widać między osobami w wieku 25-34 lat a osobami w wieku powyżej 64 lat. Starsze kobiety stosują mniej kosmetyków, a także mają bardziej praktyczne i ekonomiczne.Natomiast młodsze kobiety stosują większa liczbę kosmetyków, częściej deklarują, że kupują więcej niż zaplanowały i częściej odwiedzają gabinety kosmetyczne.

Codzienna pielęgnacja

  • W dni powszednie większość kobiet (66%) poświęca na pielęgnację cery mniej niż pół godziny.
  • Osoby starsze niż 54 lata rzadziej spędzają dłużej niż trzydzieści minut na pielęgnacji i także rzadziej zdarza im się wygospodarować na ten cel więcej czasu.
  • Stosowanie kremu z filtrem SPF przez cały rok deklaruje tylko 14% wszystkich badanych.

Oczyszczenie

  • Kobiety pamiętają w codziennej pielęgnacji o oczyszczaniu twarzy. Kosmetyki do demakijażu stosuje 80% respondentek.
  • Około trzy czwarte badanych kobiet (77%) używa do codziennego oczyszczania więcej niż jednego produktu.
  • Najczęściej stosują płyn micelarny i żel do twarzy.
  • Tylko 36% kobiet stosujących produkty po demakijażu regularnie tonizuje skórę.

 

Krem do twarzy

  • Niemal wszystkie respondentki używają kremu do twarzy.
  • Im starsza respondentka tym częściej przyznaje, że stosuje różne kremy na dzień i na noc
  • Kobiety, które wzięły udział w badaniu poszukują przede wszystkim kremu skutecznego.
  • Mniej niż co piąta osoba używająca kremu do twarzy jest wierna jednemu kosmetykowi.
  • Zazwyczaj respondentki nie są cierpliwe w oczekiwaniu na efekty, chciałyby czekać na zmiany nie dłużej niż dwa tygodnie.
  • Niezadowolenie z działania jest jednym z głównych powodów zmiany kremu (50%).
  • Respondentki na ogół samodzielnie diagnozują stan skóry i poszukują kosmetyków, może się zatem zdarzyć, że produkt będzie źle dobrany i nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.
  • Kolejnym istotnym czynnikiem w wyborze kremu jest cena. Większość badanych wydaje na krem mniej niż 50 zł. Odsetek kobiet, które są skłonne wydać więcej wzrasta w grupach po 35 roku życia.

Test wiedzy obejmował 20 pytań, za każdą prawidłową odpowiedź można było zdobyć jeden punkt.

  • Maksymalny wynik to 15 punków. Mediana wynosiła 7 punktów.

 

  • Najwięcej problemów sprawiły pytania o to czy skóra oddycha (gdzie tylko 1% badanych odpowiedział poprawnie) oraz czy skóra może się uzależnić od stosowanego kosmetyku (15% poprawnych odpowiedzi). Właśnie uzależnienie od kremu dwie na pięć kobiet wskazywało jako powód zmiany kremu, więc w tym przypadku błędne przekonanie przekłada się na zwyczaje zakupowe.

 

  • Niewielkie odsetki badanych odpowiedziały poprawnie na pytania o ochronę filtra SPF w kremie. Obserwujemy nie tylko niski poziom stosowania tej ochrony, ale także braki w wiedzy o ochronie przeciwsłonecznej.

 

  • Problemy sprawiają pytania o składniki kosmetyków (np. parabeny, SLS) oraz czym są kosmetyki naturalne lub dermokosmetyki.

 

  • Respondentki na ogół wiedziały co oznacza symbol otwartego słoiczka na opakowaniu, a także o zakazie testowania składników kosmetyków na zwierzętach obowiązującym w Unii Europejskiej.

 

Test obejmował pytania o nazwy substancji lub terminy często występujące na opakowaniach kosmetyków, więc niski poziom wiedzy na ten temat może niekorzystnie wpływać na zwyczaje pielęgnacyjne i wybór produktów.

A

Decyzje zakupowe

Ten kosmetyk ma prawie każda z nas!

Z jakich kosmetyków kobiety korzystają najczęściej? Okazuje się, że z kremu do twarzy!
Używają go niemal wszystkie respondentki i to niezależnie od wieku. Warto zauważyć, że nie jest to zazwyczaj krem z filtrem przeciwsłonecznym, a szkoda. Ten stosuje jedynie nieco mniej niż połowa z odpowiadających i w dodatku tylko w miesiącach nasłonecznionych. Podczas gdy wschodnia pielęgnacja opiera się głównie o ochronę przed działaniem promieniowania UV, Polki wciąż nie doceniają profilaktyki przeciwstarzeniowej.

%

Krem do twarzy

%

Kosmetyki do demakijażu

%

Krem pod oczy

%

Maski na twarz

%

Peeling mechaniczny

%

Krem z filtrem SPF

%

Peeling enzymatyczny

%

Peeling kwasami

18-24 lata
  • krem do twarzy 93% 93%
  • kosmetyki do demakijażu 90% 90%
  • krem pod oczy 48% 48%
  • maski na twarz 88% 88%
  • peeling mechaniczny 64% 64%
  • krem z filtrem SPF 36% 36%
  • peeling enzymatyczny 32% 32%
  • peeling kwasami 21% 21%
25-34 lata
  • krem do twarzy 99% 99%
  • kosmetyki do demakijażu 96% 96%
  • krem pod oczy 73% 73%
  • maski na twarz 90% 90%
  • peeling mechaniczny 69% 69%
  • krem z filtrem SPF 60% 60%
  • peeling enzymatyczny 46% 46%
  • peeling kwasami 31% 31%
35-44 lata
  • krem do twarzy 98% 98%
  • kosmetyki do demakijażu 90% 90%
  • krem pod oczy 82% 82%
  • maski na twarz 81% 81%
  • peeling mechaniczny 60% 60%
  • krem z filtrem SPF 60% 60%
  • peeling enzymatyczny 45% 45%
  • peeling kwasami 28% 28%
45-54 lata
  • krem do twarzy 97% 97%
  • kosmetyki do demakijażu 83% 83%
  • krem pod oczy 78% 78%
  • maski na twarz 61% 61%
  • peeling mechaniczny 46% 46%
  • krem z filtrem SPF 49% 49%
  • peeling enzymatyczny 30% 30%
  • peeling kwasami 22% 22%
55-64 lata
  • krem do twarzy 97% 97%
  • kosmetyki do demakijażu 63% 63%
  • krem pod oczy 72% 72%
  • maski na twarz 57% 57%
  • peeling mechaniczny 29% 29%
  • krem z filtrem SPF 32% 32%
  • peeling enzymatyczny 20% 20%
  • peeling kwasami 10% 10%
65 lat i więcej
  • krem do twarzy 97% 97%
  • kosmetyki do demakijażu 56% 56%
  • krem pod oczy 69% 69%
  • maski na twarz 41% 41%
  • peeling mechaniczny 27% 27%
  • krem z filtrem SPF 28% 28%
  • peeling enzymatyczny 11% 11%
  • peeling kwasami 7% 7%

U1. Z jakich kosmetyków do pielęgnacji twarzy korzystasz? Zaznacz wszystkie właściwe odpowiedzi spośród poniższych. Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Czy Wiesz, że za przyspieszone objawy starzenia się skóry odpowiadają promienie UVA, które oddziałują na naszą skórę każdego dnia niezależnie od pory roku? Także w dni pochmurne… A około 80% zmarszczek to zasługa właśnie wpływu tychże promieni. Ileż zmarszczek miałybyśmy mniej stosując codziennie kosmetyki z filtrami!
Poznaj opinię o filtrach przeciwsłonecznych naszej technolog Barbary Rachwalskiej

Ilość promieniowania IR, która dociera do naszego naskórka powoduje ogrzanie skóry nawet do 40-42 stopni Celcjusza. Powoduje to również degradację kolagenu, czyli przyspieszone starzenie się naszej skóry (…)

Promocje budzą w nas emocje?

Wybierając się po zakupy do drogerii blisko połowa z respondentek w wieku 18-54 lata przyznaje, że „na ogół” lub „często” kupuje więcej niż planowała. Dlaczego tak się dzieje? Powodem mogą być budzące w nas emocje – kuszące okazje. Z badań wynika, że najchętniej korzystamy z promocji, które oferują nam otrzymanie kosmetyku gratis. Wyraźnie mniejszą skłonność do nieplanowanych zakupów mają kobiety po 65 roku życia, wyraźnie wskazują, że sięgają po kosmetyki wcześniej zaplanowane.

Ocena atrakcyjności różnych rodzajów promocji

Lista zakupów, a produkty ostatecznie kupione

D5. Jaki rodzaj promocji jest dla Ciebie najbardziej atrakcyjny? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D4. Kupując produkty pielęgnacyjne w drogerii najczęściej…? Podstawa: osoby, które robią zakupy w drogeriach, n=927

A Ty? Jakie promocje lubisz najbardziej? Gratisy, obniżone ceny?

W „sieci” opinii

Opinie innych o kosmetyku są dla nas bardzo ważne. Internet to z jednej strony doskonałe miejsce na dzielenie się swoim zdaniem o kosmetykach, a z drugiej wyjątkowe, nieprzebrane źródło informacji.
Jedynie 3%-20% spośród kobiet udzielających odpowiedzi wskazały, że nie sprawdzają informacji o kosmetyku w internecie. To oznacza, że zdecydowana większość respondentek kiedykolwiek poszukiwała opinii o produkcie w internecie, z czego około 40% w wieku 18-34 lata robi to regularnie! W tej grupie wiekowej respondentki deklarują także, że ważnym źródłem informacji są ich ulubione vlogerki (tak wskazało około 40% nich).
Blisko 80% osób poszukujących opinii w internecie sprawdza opinie innych użytkowników.

Sprawdzanie w Internecie opinii przed zakupem kosmetyku

Źródła informacji w Internecie
 

D6 Czy przed zakupem kosmetyku pielęgnacyjnego sprawdzasz  opinie o nim w Internecie? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D7. Z jakich źródeł internetowych korzystasz? Wskaż wszystkie źródła, z których korzystasz. Podstawa: osoby sprawdzające opinie o kosmetykach w internecie, n=898; D8. Jakie blo/vlogerki urodowe, o tematyce beauty czytasz/oglądasz?

Twoja opinia o kosmetykach jest ważna dla nas jako producentów. Jak jednak wynika z badań, wyrażając swoje zdanie o kosmetyku pomagasz innym podjąć decyzję. Warto pisać komentarze! Opinie o kosmetykach Bandi można dodawać np. pod każdym produktem na stronie naszego sklepu internetowego smile

Czy wierzymy deklaracjom marketingowym?

Wśród informacji na opakowaniu kosmetyków największą uwagę zwracają takie informacje jak: wskazania do stosowania danego produktu (blisko 40%), efekty jakich możemy się spodziewać po użyciu kosmetyku (26%), a także ważna jest informacja o wieku osób dla których produkt jest przeznaczony (21%).
Jednocześnie ponad 60% respondentek uważa, że deklaracje są „naciągane”.

Najważniejsza informacja na opakowaniu kosmetyków

Ocena informacji na opakowaniach o efektach działania kosmetyków

D9. Jakich informacji na opakowaniu kosmetyków pielęgnacyjnych szukasz w pierwszej kolejności? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D10. Jak oceniasz informacje o efektach działania kosmetyków zamieszczone na opakowaniach? Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Skuteczność kosmetyku jest zależna od wielu składowych. Jakości i połączenia składników aktywnych, formuły kosmetyku, a także od prawidłowego doboru kosmetyku do rodzaju cery i aktualnej jej kondycji a zatem i prawdziwych potrzeb skóry. Warto także zauważyć, że w zależności od spodziewanych efektów, kosmetyk powinniśmy regularnie i zgodnie ze sposobem użycia producenta stosować czasami kilka miesięcy. Wydaje się jednak, że najczęściej respondentki nie tylko niewłaściwie diagnozują potrzeby swojej cery to na dodatek oceniają skuteczność kosmetyku po zbyt krótkim okresie stosowania. Koniecznie zwróćcie uwagę na wyniki badań w częściach: „Czy na pewno znasz swoją cerę?” oraz Odkryliśmy sekret „niedziałania” kosmetyku?

Co sprawia, że kupujemy?

Sprawdźmy co wiedzie prym: polecenie sprzedawcy, rada profesjonalisty, zachęta ulubionego vlogera a może praktyczne zużycie się dotychczasowego kosmetyku?
Głównym powodem do zakupu nowego kosmetyku jest zużycie dotychczasowego opakowania i jest to najczęstszy powód zakupu zwłaszcza wśród kobiet po 45 roku życia. Niezależnie od wieku chętnie kupujemy pod wpływem zachęcającej promocji. Wśród młodych osób w wieku 18-24 lata aż 16% wskazuje, że powodem zakupu są m.in. polecenia ulubionych vlogerek.
A kogo słuchamy/radzimy się najchętniej? Opinie innych użytkowników zamieszczone w internecie są najczęstszym wsparciem w wyborze kosmetyków, następnie zwracamy uwagę na informacje podane na opakowaniu. Niestety jedynie 16% respondentek deklaruje, że zasięga porady profesjonalisty.

O zakupie kosmetyku decyduje zazwyczaj…

Przed zakupem kosmetyku pielęgnacyjnego…

D11. Co w Twoim przypadku zazwyczaj decyduje o zakupie kosmetyku? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D12. Zanim kupię kosmetyk pielęgnacyjny najczęściej… wskaż maksymalnie 3 odpowiedzi. Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Dlaczego warto korzystać z opinii profesjonalisty? 

Przede wszystkim profesjonalista to osoba. Która ma wiedzę oraz doświadczenie w pracy ze skórą. Obiektywnie i trafnie oceni rodzaj, kondycję i aktualne potrzeby cery. Taka wiedza umożliwi trafny dobór kosmetyku a to oznacza większą szansę na zadowolenie z wyboru oraz wymierne korzyści. Przypomnijcie sobie, czy zdarzyło się Wam czasami kupić kosmetyk, z którego nie byłyście zadowolone? A teraz zastanówcie się, czy na pewno był odpowiednio dobrany do potrzeb skóry? Więcej na ten temat w części pt. „Czy na pewno znasz swoją cerę?”

Czy na pewno znasz swoją cerę?

Zdecydowana większość z respondentek (ponad 60%) wskazała, że dobierając kosmetyki do potrzeb swojej cery, diagnozuje potrzeby skóry we własnym zakresie.
Jednocześnie zapytane o to jaki rodzaj cery mają, niezależnie od wieku deklarowały cerę mieszaną.

Sposób wyboru kosmetyków odpowiednich dla cery

D19. W jaki sposób najczęściej wybierasz kosmetyki odpowiednie dla Twojej cery? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; U2. Jakiego rodzaju cerę posiadasz? Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Wyróżniamy 4 podstawowe rodzaje cer: sucha, normalna, mieszana, przetłuszczająca się. Wbrew obiegowej opinii widoczne rozszerzone tzw. pory skóry (ujścia gruczołów łojowych skóry) nie są jedynym wyznacznikiem, aby wskazać, że mamy do czynienia z cerą mieszaną. Określając rodzaj cery powinnyśmy zwrócić uwagę na jej stopień natłuszczenia. Z punktu widzenia procesów starzenia się skóry, wraz z wiekiem zmniejsza się czynność gruczołów łojowych skóry a tym samym zmniejsza się jej natłuszczenie. Tymczasem respondentki, także te po 65 roku życia w większości wskazały, że mają cery mieszane. Wiedza dermatologiczna temu przeczy. Możemy zatem domniemywać, że respondentki ponieważ diagnozują swoje cery samodzielnie (w sposób często nieprawidłowy), mylnie oceniając potrzeb swojej skóry, dobierają niewłaściwe kosmetyki. Jakie mogą być konsekwencje? Nieprawidłowo dobrane kosmetyki mogą być przyczyną niezadowolenia z ich działania.

Czy kupujemy za dużo kosmetyków?

Ponad połowa respondentek zadeklarowała, że posiada odpowiednia do potrzeb ilość kosmetyków. Nieco więcej niż 20% kobiet wskazało, że posiada kosmetyków zbyt wiele. Co ciekawe jest to w większości ta sama grupa wiekowa, które wydają się być podatne na opinie swoich ulubionych vlogerek.

Ulubione kosmetyki

Kupuję kosmetyk, którego potem nie stosuję…

Zasobność kosmetyki. Ocena liczby kosmetyków

D13. Czy lubisz wracać do stosowanych, znanych Ci kosmetyków pielęgnacyjnych? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D14. Czy zdarza Ci się kupić kosmetyk i go nie stosować? Podstawa: wszyscy badani, n=1000 D16. Jak oceniasz zasobność swojej kosmetyczki? Podstawa: wszyscy badani, n=1000

W badaniu widzimy także wyraźne przywiązanie do kosmetyków „sprawdzonych” wcześniej. Ponad 70% respondentek ponownie sięga po „ulubione” kosmetyki.    A Wy? Wolicie ponownie kupować to co sprawdzone, czy może chętniej sięgacie po nowości?

Salon kosmetyczny czy medycyna estetyczna?

Około 70% respondentek przyznaję, że z różną częstotliwością korzysta z usług salonów kosmetycznych a już z zabiegów, jakie oferuje medycyna estetyczna zaledwie niespełna 30% badanych.

Korzystanie z usług gabinetów kosmetycznych

Korzystanie z zabiegów medyny estetycznej

D20. Z usług gabinetów kosmetycznych korzystam… Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D21. Z zabiegów medycyny estetycznej korzystam…, Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Salony kosmetyczne to nie tylko zabiegi pielęgnacyjne na twarz, ale także m.in. stylizacja paznokci. Analizując wyniki badań musimy wziąć pod uwagę. Kobiety zwracające się do salonu kosmetycznego w celu wykonywania zabiegu manicure nie są jednocześnie poddawane diagnozie potrzeb cery.

A

Praktyka pielęgnacyjna

Pielęgnacja cery na ogół trwa do pół godziny

Większość bo ponad 60% respondentek wskazała, że przeznacza na pielęgnację skóry twarzy do pół godziny dziennie. Kobiety w wieku między 18 a 45 rokiem życia wskazują, że dziennie przeznaczają na pielęgnację skóry twarzy więcej czasu, bo od 0,5 do 1H.

Codzienna pielęgnacja cery

Czasami poświęcam więcej czasu na pielęgnację

(odp. TAK)

Czasami poświęcam więcej czasu na pielęgnację

(częstotliwość)

P1. Jak wiele czasu poświęcasz codziennie, w dni powszednie na pielęgnację cery? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; P2. Czy zdarzają Ci się dni (np. w weekendy), w których poświęcasz więcej czasu na pielęgnację? Podstawa: wszyscy badani, n=1000; P3. Jak często starasz poświęcić się więcej czasu na pielęgnację cery? Podstawa: osoby, które poświęcają czasami więcej czasu na pielęgnację(P2=Tak), n=722

Z badań możemy wywnioskować, że Polkom daleko do czasochłonnych rytuałów pielęgnacyjnych. Jednocześnie przeznaczanie do godziny czasu dziennie na pielęgnację skóry twarzy daje możliwość używania kosmetyków w sposób prawidłowy (uważne rozprowadzenie produktu, pozostawianie kosmetyków na skórze na prawidłową ilość minut – w przypadku kosmetyków zmywalnych). Warto ten czas wykorzystać jako chwile dla siebiesmile A jak jest z czasem dla siebie u Was?

Krem na dzień kremem na noc i odwrotnie?

Około połowa z respondentek wskazała, że stosuje innym krem na noc, inny na dzień. Wśród odpowiadających widzimy jednak wyraźną różnicę w podejściu do rozgraniczenia potrzeb skóry nocą i za dnia – wraz z wiekiem respondentki przykładają większą wagę do stosowania różnych kosmetyków zależnie od pory dnia.

Ciekawe, że tzw. kosmetyki specjalistyczne o właściwościach np. złuszczających i ochronnych, stosują głównie respondentki w grupie wiekowej 25-34 lata, czyli w okresie kiedy najczęściej zaczynamy po raz pierwszy dostrzegać pierwsze oznaki procesu starzenia się skóry.

Ponad 60% badanych wskazało, że niezależnie od pory roku stosuje taki sam kosmetyk.

Krem na dzień i na noc

Krem do twarzy w zimie

P10. Jakiego kremu do twarzy stosujesz w okresie zimowym? Podstawa: osoby, które stosują krem do twarzy, n=968; P11. Czy stosujesz różne kremy do twarzy na dzień i na noc? Podstawa: osoby, które stosują krem do twarzy, n=968

Wygląda na to, że wciąż nie przekonuje nas profilaktyka. Stosowanie kosmetyków ochronnych głównie dopiero przez osoby w wieku 25-34 lata może świadczyć o tym, że dopiero widząc pierwsze oznaki upływu czasu przypominamy sobie o przeciwdziałaniu objawom starzenia się skóry.
Niepokojące wydaje się być to, jak wiele kobiet nie dopasowuje kosmetyków do potrzeb cery na przestrzeni różnych pór roku. Zimą skórze potrzebne często może być poza dobrym nawilżeniem skóry także jej natłuszczenie a latem wystarczą lekkie kosmetyki nawilżające. Warto pamiętać o tym, że np. kosmetyki przeznaczone do redukcji zaczerwienień cery warto stosować szczególnie jesienią i zimą jako profilaktyka przed problemem utrwalenia się problemu widocznych, rozszerzonych naczyń krwionośnych. Takich wskazań ze względu na pory roku jest o wiele więcej!
A Wy? Jakie Macie ulubione kosmetyki na przełomie zimy i wiosny?

Odkryliśmy sekret „niedziałania” kosmetyku?

Około 30% respondentek oczekuje zobaczenia efektów działania kremu do twarzy już po pierwszych dniach stosowania a kolejne ok. 40% spodziewa się efektów po 1-2 tygodniach.
Jednocześnie około 55% respondentek deklaruje zmianę kosmetyku raz w miesiącu przy równoczesnych wynikach deklaracji (50% respondentek), że zmiana kosmetyku jest podyktowana brakiem zauważalnych efektów.

Efekty działania kremu mają się pojawić…

Częstość zmiany kremu
 

Powody zmiany kremu
 

P12. Po jakim czasie użytkowania kremu do twarzy oczekujesz efektów widocznych na skórze? Podstawa: osoby stosujące krem do twarzy, n=968; P13. Jak często zmieniasz krem do twarzy? Podstawa: osoby, osoby stosujące krem do twarzy, n=968; P14. Z jakich powodów zmieniasz kremy do twarzy? Wskaż wszystkie poprawne odpowiedzi Podstawa: osoby, które zmieniają krem do twarzy, n=787

Przede wszystkim w skutecznej pielęgnacji skóry potrzebne są zarówno dobrej jakości kosmetyki jak i CIERPLIWOŚĆ. W zależności od tego jakich efektów oczekujemy czasami musimy liczyć się z potrzebą stosowania kosmetyku przez co najmniej kilka miesięcy (tak jest w przypadku działania przeciwstarzeniowego). Na ogół najszybsze efekty możemy zaobserwować stosując kosmetyki nawilżające. Jednak z całą pewnością kilka dni to za mało, by obiektywnie oceninić skuteczność ich działań.
A jak jest u Was? Po jakim czasie zauważyłyście poprawę do jednym z naszych kosmetyków?:)

Cena ważniejsza od skuteczności?

Większość respondentek wskazała, że o wyborze kremu do twarzy decyduje jego skuteczność, jednak już na drugim miejscu pojawiła się cena, którą wskazała niemal połowa odpowiadających kobiet.

Główne czynniki wyboru kremu do twarzy

Wydatki na krem do twarzy

D17. Które czynniki są dla Ciebie najbardziej istotne przy wyborze kremu do twarzy? Wskaż maksymalnie trzy odpowiedzi. Podstawa: wszyscy badani, n=1000; D18. W jakiej cenie najczęściej kupujesz krem do twarzy? Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Czy istnieją kosmetyki, które mają doskonałą relację jakości do ceny? Oczywiście, że taksmile W obszernej pielęgnacji Bandi znajdziecie nie tylko produkty zaspakajające różne potrzeby skóry, to możecie wybierać także z różnych przedziałów cenowych. Jeśli macie wątpliwości na które kosmetyki się zdecydować piszcie zapytania pielęgnacyjne na adres: [email protected] – nasz ekspert podpowie, które kosmetyki są potrzebne Waszej cerze smile

Czy prawidłowo oczyszczamy cerę?

Jedynie około 22% respondentek stosuje jeden kosmetyk do oczyszczania twarzy, co oznacza że większość kobiet używa wieloetapowej pielęgnacji oczyszczającej.
Wśród najczęściej stosowanych kosmetyków kobiety wskazywały płyn micelarny (43%), żele do mycia twarzy (23%) oraz… wciąż kosmetykiem oczyszczającym według znaczącej liczby respondentek (18%!) jest mydło.

Liczba produktów używanych do oczyszczania twarzy

Jedyny produkt do oczyszczania

P4. Jakich produktów używasz do codziennego oczyszczania twarzy? Wskaż wszystkie właściwe odpowiedzi. Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Dlaczego warto wybierać wieloetapowe oczyszczanie twarzy?
Skuteczne oczyszczenie skóry twarzy z makijażu, zanieczyszczeń i nadmiaru sebum powinno być przeprowadzone w taki sposób, aby skóra pozostała czysta a jednocześnie z zachowaną naturalną barierą ochronną. Dwuetapowe oczyszczanie skóry polegające na demakijażu przy pomocy np. olejku a następnie myciu skóry delikatnym żelem jest jednym z najlepszych rozwiązań.
A mydło? No cóż. Niestety może przyczyniać się do przesuszenia cery a tym samym do zmniejszenia efektywności stosowanych kosmetyków. Ma też kilka innych wad. Kto wie jakie?smile

Świetne a niedoceniane?

Każdorazowe lub przynajmniej często stosowanie toniku deklaruje 36 % respondentek, a kolejne 27% stosuje go czasami. Ponad 30 % kobiet używa toniki rzadko lub wcale.
Większość respondentek zadeklarowała, że stosuje maseczki do twarzy przynajmniej raz w miesiącu a dodatkowe 38%, że używa przynajmniej raz w tygodniu.
Spośród osób stosujących peelingi kwasowe ponad połowa deklaruje używanie ich przynajmniej raz w miesiącu.

Stosowanie toniku po demakijażu

Stosowanie maski na twarz

Stosowanie peelingu z kwasami

P8. Czy po demakijażu stosujesz tonik? Podstawa: osoby, które stosują kosmetyki do demakijażu, n=796; P7. Jak często stosujesz maski na twarz? Podstawa: osoby, które stosują maski na twarz, n=697; P5.Kiedy stosujesz peelingi złuszczające z kwasami? Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Podstawa: osoby, które stosują peelingi z kwasami, n=200; P6. Jak często stosujesz peelingi złuszczające z kwasami? Podstawa: osoby, które stosują peelingi z kwasami przez cały rok, n=70

Cęsto otrzymujemy od Was pytania co zrobić, aby w krótkim czasie cera wyglądała znacząco lepiej. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wprowadzenie do regularnej pielęgnacji toniku, maseczki oraz peelingu!
Tonik – do stosowania po każdorazowym oczyszczaniu cery. Przywraca prawidłowe pH skórze co korzystnie wpływa na odbudowę mikrobiomu skóry. W zależności od zawartych składników aktywnych może nawilżać, ukoić lub np. wygładzić cerę. Przygotowuje do lepszego zadziałania składników aktywnych z następnie nakładanych kosmetyków.
Maseczki – szybko, bo już po kilku minutach dają efekt poprawy wyglądu cery. Warto stosować 1 a nawet 2 razy w tygodniu.
Peelingi kwasowe – umożliwiają złuszczanie skóry bez jej pocierania. Nie tylko delikatnie usuwają nadmierną warstwę rogową naskórka, ale dodatkowo aktywnie pielęgnują cerę. Kierunek działania jest bezpośrednio zależny od zawartego kwasu. Stosowane regularnie wpływają na przyspieszenie odnowy komórkowej a tym samym mogą działać anti-agingsmile

Co wiemy o filtrach UV?

Mniej niż połowa respondentek wskazała, że stosuje kosmetyki z ochroną UV, a wśród nich większość osób stosuje je okresowo (nie przez cały rok).
Zdecydowana większość kobiet nie wie jakiej ochrony może się spodziewać widząc oznaczenie SPF.

Stosowanie kremu z filtrem SPF

Wiedza o ochronie przeciwsłonecznej

P9. Kiedy stosujesz kremy z filtrem SPF? Podstawa: osoby stosujące krem z filtrem SPF, n=440; T3. Pełną ochronę przeciwsłoneczną zapewnia kosmetyk z filtrem…? Podstawa: wszyscy badani, n=1000;
T7. Symbol SPF oznaczony na opakowaniu kosmetyku informuje o tym w jakim stopniu produkt ten chroni skórę przed…? Podstawa: wszyscy badani, n=1000

Filtry przeciwsłoneczne są niezbędną składową skutecznej pielęgnacji przeciwstarzeniowej. Objawami tzw. photo-aging są głębokie zmarszczki i przebarwienia. Tymczasem mamy obecnie szeroki wybór kosmetyków, które pomogą nam zachować młody wygląd na dłużej. Produkty te są dostępne przez cały rok, bo niezależnie od pory roku powinny być stosowane.
Warto pamiętać czym jest SPF – ten skrót odnosi się do ochrony przed promieniami UVB. Natomiast do całorocznego stosowania powinniśmy wybierać kosmetyki chroniące także przed promieniami UVA na które nasza skóra narażona jest każdego dnia (także pochmurnego…).

A

Test wiedzy

Wykonaj test! Odpowiedz na 20 pytań, to zajmie chwilkę! Sprawdź czy nie ulegasz mitom kosmetycznym!

[ays_quiz id=’2′]